veelgestelde vragen

SERVICES

  • Indien je merkt dat je toilet niet goed meer doorspoelt, kan dit te wijten zijn aan een volle septische put. Bij een volle septische put zal je merken dat de afvoeren niet goed meer afwateren en het water langzaam zakt.

    Om dit te vermijden raden we iedereen met een standaard septische put aan om deze om de 2 à 3 jaar zeker te ledigen. Voor bedrijven, appartementsgebouwen of grote gezinnen, raden wij aan om de septische put jaarlijks te ledigen afhankelijk van de grootte van de put.

  • Wanneer een toilet, lavabo, douche, keuken of dergelijke niet goed meer doorloopt of geluiden maakt, kan de oorzaak hiervan vervuiling, objecten of problemen in de leidingen zijn. In dit geval contacteert u best onze diensten.

    Om dit te (proberen) vermijden kan u een periodiek onderhoud van de leidingen laten uitvoeren.

    Voor bedrijven of appartementsgebouwen raden we aan om jaarlijks of om de 2 jaar een periodiek onderhoud uit te voeren. Dit houdt in dat wij u op een vooraf afgesproken moment zullen contacteren om een afspraak te maken. Tijdens de interventie reinigen we alle leidingen en ledigen we alle putten. Uiteraard is dit periodiek onderhoud onder voorbehoud, u kan deze interventie indien u wenst vervroegen of uitstellen. Contacteer ons gerust voor een vrijblijvende persoonlijke offerte of inlichting.

  • Bij het ruimen van een septische put mag u 2 emmers water of een tuinslang klaarleggen. Wij gebruiken dit water om het overblijvende slib los te weken, en de slang proper te maken. Zo gaan we grondig en proper te werk.

    Zowel de septische put als andere putten zoals toezichtputten of sifonputten dienen best vrij gemaakt te worden. Indien deze onder de grond liggen, dienen deze opgegraven te worden voor onze werknemer langskomt.

    Indien u in een drukke straat of eenrichtingsstraat woont, raden wij u aan om parkeerverbod te voorzien. Onze firma zal dit niet voorzien en blijft in elk geval op de straat geparkeerd staan. U kan het parkeerverbod aanvragen in uw stadhuis of gemeentehuis. Dit parkeerverbod dient lang genoeg te zijn voor een vrachtwagen, dit is te vergelijken met 3 à 4 autoparkeerplaatsen.

  • Indien voor aanvang van het ledigen, of tijdens het ontstoppen blijkt dat iets moet worden verwijderd om het werk te kunnen uitvoeren (zoals een vastgelijmde sifon, vast deksel, een toilet,..) dan zal de chauffeur dit kenbaar maken. Hierdoor kan schade ontstaan. U kan er als klant ook voor kiezen om een loodgieter te contacteren om dit uit te voeren.

    Indien u voor een loodgieter kiest zal u alsnog de interventie dienen te voldoen aan de chauffeur aangezien wij transport, werktijd en advies hebben gespendeerd. Indien u ervoor kiest dat onze medewerker het werk uitvoert is dit op verantwoordelijkheid van de klant. Indien achteraf blijkt dat een rubber kapot, aansluiting niet goed, barst ontstaan is etc door het uitgevoerde werk kan onze medewerker of firma hier niet voor opdraaien.

    Wij als ruimings- en ontstoppingsfirma kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor; enerzijds ouderdom van leidingen/sanitaire onderdelen, en anderzijds het (de)monteren hiervan waardoor deze zich niet meer in dezelfde staat bevinden.

  • Onze medewerkers testen steeds voldoende lang na het ontstoppen van een leiding.

    Indien u na een interventie nog problemen ondervindt, neem u best eerst contact met ons op. Wanneer u ons hebt gecontacteerd, zullen wij dit eerst bespreken met de technieker die bij u is langs geweest en zullen u hierna contacteren om het verdere verloop te bespreken. Dit probleem kan gelegen zijn aan de constructie waardoor het probleem snel terugkeert.

    Let op, indien het probleem terugkeert, na meer dan 1 week, is dit al een reeds nieuwe verstopping. Hiervoor dient er een camera-inspectie uitgevoerd te worden om te kijken waar het probleem zich bevindt. Dit valt buiten de garantie.

  • Bij een verstopping dient er iemand aanwezig te zijn aangezien wij in het huis alles moeten kunnen testen. Indien niemand aanwezig is, kunnen wij van binnenuit niet ontstoppen indien dit nodig is en kunnen wij geen testen uitvoeren om te controleren of de verstopping verholpen is.

    Bij de ruimdienst dient er iemand aanwezig te zijn wanneer wij niet rond het huis kunnen. Indien de septische put open rond het huis ligt, dient er niemand aanwezig te zijn. In dit geval dient u de betaling vooraf uit te voeren of kunt u het geld aan de buren geven. Na de interventie zal de werkbon en het afvalverwerkingsattest in de brievenbus gestoken worden.

  • Het ruimen van een standaard septische put duurt gemiddeld zo’n 15-20 minuten. Verstoppingen zijn in normale omstandigheden binnen het uur uitgevoerd. Hetzelfde geldt voor camera-inspecties en geurdetecties.

    Uiteraard is dit moeilijk te voorspellen en hangt dit van situatie tot situatie af.

  • Het is helaas onmogelijk om dit vooraf te kunnen meegeven. Onze planning wijzigt continue door interne en externe omstandigheden. Een interventie kan snel verlopen, maar kan ook trager verlopen door moeilijke ontstoppingen waardoor de planning opschuift.

    Wanneer u een afspraak maakt zal u de dag van de interventie gecommuniceerd worden en een indicatie van tijdsperiode als in voormiddag (tussen 7u en 12u) of namiddag (vanaf 12u). Indien u wenst kan de chauffeur u een halfuurtje vooraf contacteren voor deze langskomt, zo hoeft u thuis niet de hele dag te wachten. Gelieve dit uitdrukkelijk te vragen, dit wordt niet automatisch gedaan.

    Door onverwachte omstandigheden zoals een panne van de vrachtwagen, kunnen alle interventies even uitlopen. Onze werknemers zullen zeker langskomen op de dag die met u afgesproken is, indien dit toch niet zou lukken, zal de firma u contacteren en een nieuwe datum voorstellen.

  • Indien u niet aanwezig was op afgesproken moment, zal de chauffeur een briefje in de brievenbus steken met de datum en het uur dat hij aanwezig was. Wanneer u dit briefje in uw brievenbus vindt, kan u onze firma opbellen om een nieuwe afspraak te maken.

    Wanneer er niemand aanwezig is, zal de chauffeur u opbellen op het telefoonnummer dat u heeft doorgegeven. De chauffeur blijft maximum 10 minuten wachten. Indien hij langer moet wachten omdat u onderweg bent, wordt er een extra kost van €50 gerekend voor de verplaatsing.

Tarieven

  • De prijs voor een interventie is afhankelijk van de locatie waar de interventie dient plaats te vinden. Om u een correcte prijsofferte te kunnen bezorgen dient u uw adresgegevens door te geven. Contacteer ons gerust om een persoonlijke offerte te ontvangen.


    Bekijk hier details over de prijzen

  • Kortingsbonnetjes

    In verschillende lokale tijdschriften/kranten kan u een kortingsbonnetje van €2,5 terugvinden. U kan deze uitknippen en afgeven aan de chauffeur bij het afrekenen. Onze werknemer zal deze korting meteen in mindering brengen.

    Stratenactie

    Overtuig uw buren en u kan genieten van verschillende kortingsacties. Indien u minsten 5 andere buren kan overtuigen, geniet u van 10% korting op de totaalprijs van alle interventies samen.

    Vanaf 7 verschillende interventies, geniet u van 15% korting op de totaalprijs.

    **Algemene voorwaarden stratenactie**

    Deze groepskorting is niet cumuleerbaar met andere kortingen.

    Er moet werkelijk een interventie uitgevoerd worden bij minstens 6 verschillende klanten, op 6 verschillende adressen in dezelfde straat / wijk.

PAYMENT

  • Er zijn 3 verschillende mogelijkheden om de interventie te betalen:

    • U kan de interventie ter plaatse cash betalen aan de chauffeur.

    • Via Payconiq kan u de interventie ter plaatse betalen.

    • Vooraf kan u ook het bedrag overschrijven. Van zodra wij de betaling hebben ontvangen, zullen wij de interventie uitvoeren.

    Wenst u te betalen?

  • U ontvangt 2 verschillende documenten. Het eerste document betreft het betalingsbewijs, dit kan dienen als bewijs van uitvoering van de interventie en als bewijs van betaling. Wanneer u een huis verkoopt, kan u dit als bewijs voorleggen om later niet met verborgen gebreken geconfronteerd te worden.

    Het tweede document dat u ontvangt is een ruimingsattest, dit is een document van afvalverwerker Aquafin. Het attest bewijst dat wij uw afval zullen bezorgen aan Aquafin, die het afval meteen zal verwerken.